bal!

idag är det bal!
steg upp vid halv nio för att först bege mig till turistinformationen för fotografering. därefter prommenerade jag bort till tinas blommor för att hämta blomman till håret innan jag åkte till julia.
efter 2,5 timmar var mitt hår klar, oerhört nöjd är jag. tack julia!

slängde i mig lite mat innan jag skulle sminka mig. sedan åkte vi till värnamo för fotografering.
nu väntar jag på att klockan ska bli sex, då ska jag upp till gkc för att sedan bege mig ner till samhället för kortege. men innan måste jag stryka min klännning och bättra på sminket lite.

klänningen nästan klar

idag ska jag till växjö med min syster och josefin. jag måste köpa mig en kavaj till studenten, möjligtvis ett läppglans och en kjol med.

igår åkte jag och karro till gislaved för att sola och besikta bilen. jag vart nipprig, helt utan anledning, hela besiktningen. sedan prommenerade vi igenom hela gislaved för att hitta smycken till karros balklänning. inne på konsum träffade vi josefin!

min studentklänning är nästan klar, bara dragkedjan och tyllet som ska sys på. jag är riktigt stolt över migsjälv, trots att den egentligen inte var jätte komplicerad.

imån är det bal och på fredag student - hjälp!

tillbaka från tunisien

jag är oerhört nöjd med min och karros sistaminuten resa till tunisien allt var toppen: hotellet, vädret, 50 meter till stranden och karro så klart!
vi solade i massor, samt pratade lite med några gnälliga tanter. handlade en massa mat, åt två kilo jordgubbar och tre meloner bland annat. jag blev både brun och mätt, allt var framförallt billigt. vi betalade knappt 2500 för allt = flyg, transfer, hotell, mat, taxi och solstol.
det bästa var att vi enbart hade 50 meter till vår nästintill privata strand!

min och karros paradrätt är couscous med ägg, tonfisk, morötter och matlagningsyoghurt/tomatpure samt en himla massa vin!

tunisien

yey, ikväll flyger vi. ska bli väldans kul. ja speciellt att åka dit med karro såklart!
bäst av allt är att vi får mat på planet!

tunisia, here we come

balklänning

nu är biologiprovet avklarat.

igår hämtade jag min balkänning och köpte mig en bikini. ska till tunisien imorgon, med karro! sk bli väldans trevligt.
sedan träffade jag på alexander och emmelie när jag var i värnamo.

påssås

håller på att sy min student klänning, hoppas den passar sen när den är klar!

imån ska jag hämta min balklänning och köpa bikini. jag och karro ska nämligen till tunisien på fredag, ska bli kul! vi ska leva på nudlar, tonfisk och påssås.

jag fick bara g i fysik b

rom

nu är vi hemma, efter att ba bytt plan ett antal gånger + förseningar.

dag ett började med en försening på 50 minuter. byte i milano, sedan vidare till rom. väl framme i rom åt vi lite, sedan somnade vi.

dag två bestod av stadsvandring, med mig som kartläsare. vi prommenerade runt i rom och tittade på diverse byggnader, trappor och fontäner.

på fredagen åkte vi till colosseum, fick en guidad tur där samt en på forum romanum, trevligt och fint väder.

på lördagen åkte vi till vatikanstaten, stod i en 500 meter lång kö, samt gick till moderna museet. inne i vatikanstaten gick vi till sixtinska kapellet och såg på målningar. firade min far på kvällen.

söndagen bestod av hemfärd. steg upp vid fem, åkte till flygplatsen vid sju. byta plan pga. tekniska problem, försenad en timma mao. hemma i gnosjö igen vid åttatiden på kvällen.

en rolig, varm och lärorik resa!

italien

yey, snart åker vi till italien! himla skönt.
om exakt 40 minuter åker vi!

italy, here i come

rida in i granar

fint väder idag igen! red en långrunda samt in i en gran. jag har nu rivmärken på armen som ser ut som självmordsförsök. men jag kan försäkra er om att det verkligen inte är det, utan resultar av torra grankvistar mot hud.
efter två timmar blev hästarna törstiga så vi red till en bäck där de fick dricka lite vatten. så mysigt!

anna ska vara ledig vecka 28, vad ska hon göra då?

igelkottsbajs

så otroligt fint väder det vart idag. var ute först och krattade gräsmattan sedan solade jag, väldans skönt!
jag hittade igelkottsbajs på gräsmattan, även blommor och annat.

snart ska jag iväg till jönköping på bio med mia!

stockholm

hemma från tre roliga dagar i stockhom, kultur resa vart vi på. åkte dit i tisdags med buss, kom fram till hotellet för att sedan gå ut och äta.

på onsdagen gick vi till thielska galleriet och såg på konst, sedan vart det shopping som gällde. jag och sara lyckades irra bort oss samt gick in i sex stycken hm för att leta efter en tröja hon ville ha, men vi hittade ingen. på kvällen sedan gick vi ut och åt.

torsdagen bestod av ett besök på moderna och ett på nordiska museet, jag hängde på lil till strindbergsmuseet för att sedan ta en fika med tex. trevligt att träffa honom! åt ute på kvällen allihopa.
jag trivs i stockholm, där vill jag bo.

jag har förmodligen inte kommit in, bajs!