keine wörter

bäst just nu: the genuine fakes

annars har jag gjort absolut ingenting, jag och teddy lyssnade på åskan innan. det hällregnade innan, då var det skönt att vara inne.
jag har fått trevliga sms idag, så dagen har inte vart helt onödig. imorgon ska jag kanske ringa sara på jobbet och prata lite med henne! försöka vakna hyfsat tidigt med.

igår hämtade karro mig runt nio, vi åkte en sväng och pratade om våra liv, väldans trevlig! vi ses ju inte så ofta numer. med är inte många av de jag umgicks med innan som jag har kontakt med längre. sånt som händer när skolan tar slut och alla försvinner på sina håll.

idag

idag har jag
vaknat för sent, gjort ingenting, ätit, gjort ingenting, solat, pratat med min syster och mor, gjort ingenting, beställt biljetter till stockholm, pratat med karro, funderat på att besöka pride, gjort ingenting.

idag ska jag
duscha, åka till värnamo med min syster, hämta ut min tågbiljett, göra ingenting, smsa folk, äta kanske, göra ingenting.

jag ska tillbaka till stockholm snart, troligtvis onsdag. kanske torsdag, får se. nu är jag hundvakt, min mor ska plocka svamp.

göteborg

för en vecka sedan, imån, begav jag och josefin oss till göteborg för att passa en viss oskar, dvs hennes mormors katt. denna katt verkade fatta tycke för mig, som för övrigt ogillar katter ända ute i fingerspetsarna. han skulle mysa, bli klappad, ligga där jag låg/satt/stod.
när jag inte försökte hålla mig undan denna katt hälsade vi på josefins farmor och farfar, solade, shoppade, partade och åt ensidig kost! en trevlig vecka. vad vi dock fortfarande inte vet är om vi skulle vattna josefins mormors blommor, men de såg ganska välmående ut ändå.

igår beslutade vi oss för att åka tillbaka till metropolen gnosjö/gislaved, för vad har göteborg som inte gnosjö har, förutom fler bokstäver? vi tog en omväg ner till ullared där vi shoppade loss på resväskor och diverse födelseddagspresenter samt leversnittar till den fyrbenta varelsen som numer bor under vårt tak i vårt blå hus. det började regna när vi kom ut från varuhuset, vi får den geniala idén att jag ska sitta i vagnen och hålla två paraplyn för att försöka rädda våra fynd samt mig och josefin från hällregnet, om vi lyckades vet jag inte - allt är ju relativt! blöta sätter vi oss i alla fall i josefins vita springare för att bege oss till nästa anhalt; gislaved. min far vill att jag ska köpa maggot åt honom och när jag går in i butiken får jag frågan vilken färg jag vill ha - är det stor skillnad tro? efter viss förnedring fortsätter vi till gnosjö för att måla våra muggar!

semestern har hittills bestått av följande:
hamlstad
gnosjö
jönköping
malmö/falsterbo
göteborg
tillbaks till stockholm nästa vecka

torsdag

jag och teddy tog en promenad ner i samhället, hälsade på farmor och sen hem igen. efter det pratade jag med josefin om vad vi skulle hitta på under eftermiddagen/kvällen. vi kom fram till tre alternativ:
1. ta bilen till borås och spana in martin stenmarck på stortorget, 14 mil t&r ingenstans att slagga.
2. åka till chaparral (som stänger sju) och dra runt där, vad gör vi sen?
3. cruisa ner till falsterbo och dra till strandbaden eller vipen, 50 mil t&r, folk jag känner, gratis sovplats och gratis entre till vip.

vi velade ett tag innan vi bestämde oss för att ta bilen ner till vår sydligaste spets. jag ringer emma och talar om att vi kommer och sover/hälsar på/festar med dem. sedan blir det en blixtvisit på systemet, in i duschen och tillfixning.
vi anländer till falsterbo, efter en vild bilfärd, runt nio halv tio. då har vi varit med om olycka på värnamovägen, liftare på e4:an, roadkill, bilar i diken, en himla massa sol och olagligt körande! vi kissar och börjar förfesta med emma och folket. vid halv elva går vi bort mot vipen i hopp om att komma in gratis; jag och josefin går med en massa funktionärer samt funktionärschefen, vilket inte var några problem. vi blev tillfrågade om vi hade funktionärsarmband, vilket vi absolut inte hade men det såg dem inte utan litade på det vi sa till dem; att vi hade det.
efter att ha varit inne i vipen ett tag, dansat med medelåldersmänniskor, kastat vatten på jon samt kastat vatten på uteserveriengen, idiomatiskt uttryck, gick vi bort till strandbaden, som fortfarande inte är uppbyggd sedan branden förra året.
strandbaden, tillskilland från vip, bjöd på unga människor trängandes på dansgolvet. vi anslör till dem och skakade våra rumpor. resten av kvällen består av en hel del dansande, en trevlig kth:are, två jättesöta norskor och fukt som förstör frisyren. när strandbaden stänger har jag tappat bort josefin, så kth:aren följer mig till husvagnen och en sträcka som vanligtvis tar fem-tio minuter att promenera tar betydligt längre tid att avverka eftersom vi träffar en hel del trevligt folk! vi kommer i alla fall fram till husvagnen och jag kryper ner under ett kallt täcke vid halv fem, för att sedan väckas av jon vid sju och inse att jag är som en isklump och frågar josefin om vi kan dela täcke. kroppstemeperaturen stiger från -5 till normala 37 grader och vi sover ytterligare några timmar innan vi stiger upp och beger oss mot området.
vid halv elva står vi utanför huvudentrén och pratar med rasmus, slipper betala entren eftersom rasmus är head of chief över entrén. inne på området visar jag josefin runt och vi träffar på klaus pratar lite med honom och frågar om man måste ha läktarbiljett för att komma upp på någon av läktarna (självklart behöver man det och det vet jag, men vi har ingen och de var dyra och onödiga för oss att köpa). vi får i alla fall tillgång till hela hedinläktaren, men tittar bara på en klass innan vi drar oss bort till bilen för att åka hem.
vi köper frukost, tankar och krånglar oss ut på e6:an. kör till markaryd där vi byter och jag kör till gnosjö.

vi tillbringade 14 timmar i falsterbo och ca 7 körandes bil. en trevlig resa!

tre dagar

i tisdags klockan fyra promenerar jag bort till jakob. vi tar bilen till växjö och ser på bio. salongen var fullsatt sånär som på 80% av platserna, det ekade när man prasslade. efter bion åkte vi till stockaryd och jag fick se jakobs nya etta, mysig och stor! efter att ha vart i centrala stockaryd ett tag åkte vi tillbaka till gnosjö. det var riktigt fint väder och vi åkte förbi endel sjöar där solen reflekterades.

igår följde jag med min far till jönköping. jag provade ett par skor, strl 50, som var något förstora. pappa däremot shoppade två par och lite bilgrejer. någon timma i jököping resulterade i sju.

idag blir det jag och teddy. min mor ska till göteborg och teddy är ingen höjdare på att vara själv. jag har vart i gnosjö i tre dagar, det har gått väldans fort, hoppas inte resten av semestern gör de.

fåordigt kanske

då var det roliga över för denna gången - ja så känns det.
tåg till halmstad igår sen: kabom!

jag vet inte men jag tror jag ska sluta umgås med folk av det manliga könet, det blir ju bara skit ändå.
det fanns mycket jag ville säga igår, men jag fick inte fram ett ord.
allt har ju egentligen vart så uppenbart bara det att jag inte viljat inse de.

det är ju skönt att det är semester, nu är de tre veckorna förstörda! men vi klistrar på det där väl inövade leendet och låtsas att allt är toppen!

tåg och opepp

jag känner mig ganska opepp. försöker packa men det går inge vidare. helgens höjdpunkter så här långt har vart när jag bytte tvättid från 19 till 15 och när jag skulle ringa min mor men ringde någon annan!
det ska bli fint väder imorgon och jag ska åka tåg i fyra dryga timmar, jädra bajs! hoppas det blir fint väder resten av veckan med.

nu ska jag se på paris och nicole, för jag har inget bättre för mig att göra. sedan kanske packa lite till och därefter tvätta. och sen sova så det blir imån och tågdax!

sauber machen

idag är det städ/rensa rabatterna/sola/packa dag. imorgon ska jag tvätta och packa vidare. igår började min första riktiga, dvs. betalda, semester i mitt tjugoåriga liv! tre veckors ledighet har jag tagit ut, det ska bli skönt.
på måndag går tåget 14.10 från centralen till halmstad, där jag blir hämtad. halmstad istället för jönköping, lite längre men billigare resa samt TÅG! jag kommer förmodligen ha med mig hela min garderob ner.

hoppas det blir fint väder imån med så det går att sola lite!

regnigt stockholm

idag tog jag en sen lunch. jag och miriam begav oss mot östermalmstorg där hennes vän jobbar på en uteservering. det regnade så vi tog tunnelbanan men blev blöta i alla fall. vi åt lax och stannade i dryga timman innan vi begav oss tillbaka till kontoret. det regnade och mina fötter kändes som isklumpar.
imorgon är i alla fall sista dagen innan semestern! tre veckors ledighet - yey!

det finns busschaufförer och det finns busschaufföröer

jag var ute i rågsved med portnyckeln till christina innan. tog lite vatten av henne samt fick se alla hennes syprojekt hon haft för sig sen jag flyttade/hon slutade skolan. det var en korsett, kjolar, brynjbh osv. två håriga monster ville komma fram och hälsa, om jag inte minns helt fel heter de marduk och nero. i allafall - jag drog mig hemåt efter en blixtvisit hoppandes på att 172:an mot norsborg inte ska komma åkande förbi mig. tack och lov hinner jag upptäcka bussen innan den nått fram till rondellen, där jag befinner mig vilket är ca 200 meter från busshållsplatsen. allternativen som dyker upp i mitt huvud är: slippa bli svettig och ta nästa buss (när den nu går), vänta tio minuter och åka tunnelbana in till stan och byta där eller springa så fort jag kan i mina flipflop och hoppas på att hinna till busskuren innan bussen och sedan byta till pendeln i huddinge. jag väljer det sistnämda och kutar för allt vad jag är värd mot busshållsplatsen i hopp om att det är många som ska stiga på/av så jag hinner med - vilket det inte är. nu kommer dagens höjdpunkt; den snälla busschauffören måste sett min komiska löparstil och tyckt att det vore snällt att låta resterande tio passagerare i bussen vänta på att jag ska hinna fram och på så vis kunna åka med till huddinge. väl på bussen får jag ur mig ett tack och sjunker ner på första bästa lediga säte, flåsandes som om jag inte motionerat på hundra år - vilket för övrigt är sant.
ågestavägen, huddinge gymnasium och därefter huddinge station. jag ser pendeltåget precis åka iväg när bussen kommer till stationen och inser att ungefär hälften av de som ska av i huddinge vill mörda mig för tillfället. varje minut är viktig och pga den minuten de fick vänta på mig missar de och jag pendeln och får där med vänta i en kvart på nästa. jag är i alla fall glad över att busschaufförer för en gångs skull kan vara lite vänliga!

i morgon är jag och miriam bjudna på lunch på östermalmstorg. ska bli trevlig, med tanke på att mina luncher denna veckan bestått av vatten och kanske ett äpple.

tre dagar till semestern

dagarna på jobbet går omväxlande långsamt och i utrarapid, latinska betydelsen. man kan räkna antalet kollegor som är närvarande på min vänstra hand. ibland försvinner christer ut på kundbesök, eller, som det står i hans kalender; privat återkommande tid. då är det bara jag, miriam och cissi kvar och vi gör inte mer än nödvändigt. men idag tog jag mig i kragen. efter att posten kommit med två söta femtonåriga sommarjobbare, ringt mina föräldrar och hoppat lunchen drog jag mig motvilligt bort till stora köket och arkivet/förrådet för att se vad som kunde göras med capitalis fulla flyttkartonger, läs: skräp, som enligt lag måste sparas i tio år.
jag var effektiv i dryga timman, då hade jag packat om sex kartonger till mindre. imorgon väntar samma procedur och förhoppningsvis blir jag klar, så starka christer kan bära tillbaka allt in i förrådet. blir han inte klar kan kanske hans, om än starkare bror, stefan, ta resten på måndag när han kommer. annars ska jag nog sitta och göra ingenting.

igår hade karin med sin enorma hund, en ridgeback, till jobbet. han var size shettlandsponny, dock smalare. idag kom miriam med sin lilla paddy, korsning mellan chiwawa och papillon! kontoret har kryllat av hundar, undrar vad det blir imån. för någon vecka seda hade alla med sig sina barn av någon outgrundlig anledning.

vissa tycks aldrig mogna utan beter sig som femtonåringar hela tiden. idag hade jag två stycken som tog bort mig från deras vännerlista, det står att jag blivit nekad. jag bryr mig egentligen inte speciellt mycket utan tycker bara att det är tragiskt.

snart semester

vid halv elva kom min syster till mitt jobb och vid elva begav vi oss bort mot centralen. det var trevligt att ha henne här! shopping, shopping, bio, shopping och fika bestod helgen av, vilket gjorde oss himla trötta. igår råkade vi sova i tre timmar innan vi åt. sedan såg vi på den gröna milen men sista halvtimman bestod av en svart tvruta.

efter jobbet ska jag handla och sedan städa upp lite om det behövs.

imorgon är det tisdag och bara fyra dagar tills min semester börjar! det ska bli väldans skönt med tre veckors ledigt. men tills dess ska jag sitta här och rulla tummarna, som jag gjort hittills (känns det som i alla fall)

syster yster

idag var sista dagen innan semestern för endel på jobbet. själv jobbar jag en vecka till, hela fem dagar!

snart kommer min syster, ska möta henne på centralen vid åtta. vi ska äta knödlar när hon kommer hit. sen ska vi shoppa och förhoppningsvis se på sommartorpet på grönan imån om det inte regnar.

müde

igår tränade jag, vilket resulterade i att jag är väldigt trött idag. runt fyra tror jag skatorna utanför bråkade med en katt, det lät ialla fall som det. jag somnade om och vaknade med ett ryck när klockan ringde vid halv sju. nu sitter jag framför min dator och är allmänt trött och irriterad (igen) på att städfirman inte gör sitt jobb!

om en vecka har jag semester, tre veckor.

långa dagar

farmor har hamnat på sjukhus igen, kan hon inte bli frisk snart! jag måste hälsa på henne igen när jag åker ner på semester. bara hon inte dör, jag vill inte det. hon har alltid vart pigga farmor som promenerat hit och dit men på senaste tiden har hon vart på sjukhus endel. bajs!

på lunchen fick jag mitt hår fixat, det är nog det bästa jag gjort sen jag flyttade hit!
i helgen kommer min syster hit, vi får se vad vi hittar på och hur vädret kommer bli. tre dagar till sara kommer, fem dagar till anton kommer hem från roskilde! tre långa dagar på jobbet. vi är sju stycken av drygt tjugo fem som inte gått på semester, två livmäklare, en sakmäklare tre assistenter och jag. nästa vecka kommer vi vara fyra; två assistenter, en mäklare och jag. jag ska försöka få klart det jag påbörjat, dvs. packa om alla flyttkartonger till mindre så de inte tar så mycket plats i arkivet.

nej

jag mår inte bra, har mått illa till och från hela dagen. jag vill inte må dåligt, jag vill må bra!

jag oroar mig för saker som jag inte borde, jag blir ledsen för saker jag kanske inte borde bli ledsen för.

jag hade tänkt träna sen, men just nu vill jag bara hem, tårarna kommer vilken sekund som helst nu känns det som.

jag har blivit sårad innan, jag vill inte bli det igen.

walkin' on sunshine

jag vet inte vad det är med mig. jag är orolig för saker jag inte kan styra över. det började för två veckor sedan och det gör mig knäpp! på jobbet är allt toppen men så fort jag öppnar dörren till lägenheten blir allt deppigt. men snart är det semester och förhoppningsvis blir allt bättre då, det vill jag i alla fall!

vå kick-off med jobbet som skulle ske i september och resmålet skulle bli mallorca är nu ändrat till nice eller rom. det är jag som letar fram biljetter och eftersom jag redan vart i rom blir det nice vi åker till!

jag har tillbringat dagen med att städa, det ösregnade så det fanns inte så mycket annat att göra. vid sju har jag tvättid men innan dess ska jag gå till gallerian och shoppa upp mitt presentkort jag fick i födelsedagspresent av ass.tjejerna på jobbet - om det inte börjar regna igen förståss.