lördag

nu har de där hemska jag-vill-inte-åka-kännslorna kommit. de kommer alltid dagen innan jag ska åka någonstan. först var det ner till mina föräldrar, sen paris, till mina föräldrar igen och nu rhodos.
jag vet att vi kommer få jättekul men lik förbannat sitter jag här när jag borde packa det sista, duscha, äta något och sen åka in till catherine. helvete!

allt är som sagt nästan packat och jag ger mig den på att jag kommer glömma passet och när vi sitter på expressen till arlanda kommer jag på att passet prydligt ligger på mitt köksbord. därför borde jag ta och stoppa det i väskan nu.

fredag

igår åkte jag och alex till bålsta för att hämta en soffa. inte visste jag att det var så långt till bålsta, som att åka till jönköping hemmifrån. vi kom hem med soffan och då uppstod problem ett; bära den från parkeringen till trapphuset eftersom man inte kommer in på gården med bil (vissa har gjort det men jag förstår inte hur). detta slutade i alla fall med att vi fick hjälp av en granne att bära denna 100kgs tunga klump till min port där problem två uppstod; få upp den till lägenheten.
min andra soffa gick smidigt in i hissen men inte denna, då började kampen med att ta den upp för trappan (tur att jag bor på första våningen tänkte jag). efter en halvtimmas lyftande, dragande och puttande så insåg vi att jag var den svaga länken och skulle aldrig orka bära upp helvetet så vi ringer på hos mina grannar tvärs över, klockan tio på kvällen. killen kommer ut och hjälper mig och alex (jag står mest och ser på) och tillslut lyckas de få in soffan i lägenheten. nu har jag två soffor som tar upp hela vardagsrummet. tanken är att försöka få min gamla soffa såld efter jag kommit hem från grekland.

igår shoppad jag det sista innan resan, typ solskydd. tänkte ta cyklen till sickla (ca 1 mil) men det småregnade så jag vågade inte chansa. istället tog jag tåget och fick bara betala för ena resan so ein klipp!
började sy lite smått vilket jag färdigställde idag, det mesta i alla fall.
imorgon blir att packa och städa upp lite innan jag åker till catherine för att spendera natten. flyget går vid sex på morgonen och vi är i rhodos kring lunch. det ska blir skönt att få lite sol, samtidigt som jag har en aning resfeber.

borde sova, hej.

onsdag

en och en halv veckas semester har redan gått. det var fullt ös nere hos mina föräldrar; en köksfläkt sattes upp, fixade nya gardiner  till sov- och vardagsrummet, shopping med pappa, hälsa på farmor, rida och umgås med familjen.
det jag såg fram emot mest, ridningen, slutade tyvärr med en halt häst som vi fick leda hem. verkligen inte kul. nu blir hon stående i några veckor.

jag har ätit mammas mat, plockat vinbär och krusbär direkt från buskarna. varit ute med en galen hund, kört en massa bil och fått myggbett.

nu är jag i alla fall tillbaka uppe i stockholm. en mellanlandning innan vi åker till rhodos på söndag! finns en hel del att göra här som att sy, hänga upp gardiner, tvätta, stryka och packa.

men nu ska jag bege mig ner till ica och handla mat.

torsdag

dagarna går fort här nere.
jag och mamma har shoppat gardiner och grejer till vardags- och sovrummet, pappa och jag har varit på chaparall och sett på westernshowen sen mötte vi upp mamma och hunden, åkte till lövö och grillade.

jag måste hinna med att åka till farmor och umgås med josefin, hade varit mysigt att rida en sväng med.

måndag

tåg, tåg, tåg. det är det jag fördriver förmiddagen med.
åker ner till småland efter en helg på hotellet med högljudda amerkaner.

det ska i alla fall bli skönt att träffa familjen och hund igen! åka ut till farmors stuga ska jag med göra, rida en sväng kanske och sola. men framförallt; ta det lugnt och bara vara.
ikväll ska jag försöka plugga.

fredag

semester om fyra timmar! fast jag jobbar på hotellet i helgen så riktigt semester blir det ju inte.

jag och catherine har bokat rum samt flyg till rhodos i slutet av juli. dock har vi inte någon hemresa än men det löser sig - hoppas jag! vi kommer bo i gamla stan hos en svensk tjej som hyr ut studior med kokmöjligheter och dusch. jag längtar; sol, bad och party!

lunch nu.

söndag

gårdagen var trevlig! efter middagen åkte jag och catherine till stureplan och tog ett glas vin innan vi åkte hem. jag hann med sista tåget hem så det blev en lugn kväll.

idag var planen att färdigställa mina skohyllor till min walkincloset, inreda denna och skruva ihop mitt soffbord. till det sistnämnda behöver jag träpluggar och trälim, vilket jag får köpa imorgon tillsammans med vattenpasset jag glömde igår. istället får jag ta och städa upp, bära ner grejer till källaren och plugga. men först - desperate houswives!

lördag

idag har jag storshoppat på clas ohlson. en såg, hammare, borr, plugg och skruv. jag tror minsann att jag ska bli snickare istället för försäkringsmäklare. dock trodde jag att kan kunde använda den pensionerade borrmaskinen jag fått av min pappa som skruvdragare - men icke. därför fick jag även köpa mig en skruvmejsel och hoppas att handkraft duger när jag ska skruva ihop min hemmagjorda skohylla till min walk in closet, mitt soffbord och mina hyllor.

igår köpte jag mig en fåtölj av en tjej i stureby. det kändes lite halvkonstigt att ta tåget mot hagsätra igen, det har jag inte gjort på två år. fåtöljen var fin, så jag ringde en taxi för att få hem den. taxichauffören informerade mig om att han tidigare kört en annan tjej från stureby till nacka och även hon ville ha en kombi så han var rädd att jag var hon. hon hade gjort slut med sin pojkvän och skulle flytta därifrån och stackars taxichaffisen fick stå ut med hennes gråtande hela vägen.

ska strax bege mig till tåget för att åka in till söder och fira catherines roomie som fyllt år. vi ska äta på garlic & shot och man kan lätt gissa vad det är för mat där. bäst att ta med sig en massa tuggummin.

förresten; en vecka kvar sen semester!